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  • User Agreement
  • Privacy Policy
  • 제1조(목적)

    이 약관은 왓아이원트 회사(전자상거래 사업자)가 운영하는 왓아이원트 사이버 몰(이하 “몰”이라 한다)에서 제공하는 인터넷 관련 서비스(이하 “서비스”라 한다)를 이용함에 있어 사이버 몰과 이용자의 권리?의무 및 책임사항을 규정함을 목적으로 합니다.

    ※「PC통신, 무선 등을 이용하는 전자상거래에 대해서도 그 성질에 반하지 않는 한 이 약관을 준용합니다」

    제2조(정의)

    ①“몰” 이란 왓아이원트 회사가 재화 또는 용역(이하 “재화등”이라 함)을 이용자에게 제공하기 위하여 컴퓨터등 정보통신설비를 이용하여 재화등을 거래할 수 있도록 설정한 가상의 영업장을 말하며, 아울러 사이버몰을 운영하는 사업자의 의미로도 사용합니다.

    ②“이용자”란 “몰”에 접속하여 이 약관에 따라 “몰”이 제공하는 서비스를 받는 회원 및 비회원을 말합니다.

    ③ ‘회원’이라 함은 “몰”에 개인정보를 제공하여 회원등록을 한 자로서, “몰”의 정보를 지속적으로 제공받으며, “몰”이 제공하는 서비스를 계속적으로 이용할 수 있는 자를 말합니다.

    ④ ‘비회원’이라 함은 회원에 가입하지 않고 “몰”이 제공하는 서비스를 이용하는 자를 말합니다.

    제3조 (약관등의 명시와 설명 및 개정) 

    ① “몰”은 이 약관의 내용과 상호 및 대표자 성명, 영업소 소재지 주소(소비자의 불만을 처리할 수 있는 곳의 주소를 포함), 전화번호?모사전송번호?전자우편주소, 사업자등록번호, 통신판매업신고번호, 개인정보관리책임자등을 이용자가 쉽게 알 수 있도록 00 사이버몰의 초기 서비스화면(전면)에 게시합니다. 다만, 약관의 내용은 이용자가 연결화면을 통하여 볼 수 있도록 할 수 있습니다.

    ② “몰은 이용자가 약관에 동의하기에 앞서 약관에 정하여져 있는 내용 중 청약철회?배송책임?환불조건 등과 같은 중요한 내용을 이용자가 이해할 수 있도록 별도의 연결화면 또는 팝업화면 등을 제공하여 이용자의 확인을 구하여야 합니다.

    ③ “몰”은 전자상거래등에서의소비자보호에관한법률, 약관의규제에관한법률, 전자거래기본법, 전자서명법, 정보통신망이용촉진등에관한법률, 방문판매등에관한법률, 소비자보호법 등 관련법을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.

    ④ “몰”이 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여 현행약관과 함께 몰의 초기화면에 그 적용일자 7일이전부터 적용일자 전일까지 공지합니다.

    다만, 이용자에게 불리하게 약관내용을 변경하는 경우에는 최소한 30일 이상의 사전 유예기간을 두고 공지합니다. 이 경우 "몰“은 개정전 내용과 개정후 내용을 명확하게 비교하여 이용자가 알기 쉽도록 표시합니다.

    ⑤ “몰”이 약관을 개정할 경우에는 그 개정약관은 그 적용일자 이후에 체결되는 계약에만 적용되고 그 이전에 이미 체결된 계약에 대해서는 개정전의 약관조항이 그대로 적용됩니다. 다만 이미 계약을 체결한 이용자가 개정약관 조항의 적용을 받기를 원하는 뜻을 제3항에 의한 개정약관의 공지기간내에 ‘몰“에 송신하여 ”몰“의 동의를 받은 경우에는 개정약관 조항이 적용됩니다.

    ⑥ 이 약관에서 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 전자상거래등에서의소비자보호에관한법률, 약관의규제등에관한법률, 공정거래위원회가 정하는 전자상거래등에서의소비자보호지침 및 관계법령 또는 상관례에 따릅니다.

    제4조(서비스의 제공 및 변경) 

    ① “몰”은 다음과 같은 업무를 수행합니다.

    1. 재화 또는 용역에 대한 정보 제공 및 구매계약의 체결

    2. 구매계약이 체결된 재화 또는 용역의 배송

    3. 기타 “몰”이 정하는 업무

    ②“몰”은 재화 또는 용역의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 경우에는 장차 체결되는 계약에 의해 제공할 재화 또는 용역의 내용을 변경할 수 있습니다. 이 경우에는 변경된 재화 또는 용역의 내용 및 제공일자를 명시하여 현재의 재화 또는 용역의 내용을 게시한 곳에 즉시 공지합니다.

    ③“몰”이 제공하기로 이용자와 계약을 체결한 서비스의 내용을 재화등의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 사유로 변경할 경우에는 그 사유를 이용자에게 통지 가능한 주소로 즉시 통지합니다.

    ④전항의 경우 “몰”은 이로 인하여 이용자가 입은 손해를 배상합니다. 다만, “몰”이 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다.

    제5조(서비스의 중단) 

    ① “몰”은 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수점검?교체 및 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우에는 서비스의 제공을 일시적으로 중단할 수 있습니다.

    ②“몰”은 제1항의 사유로 서비스의 제공이 일시적으로 중단됨으로 인하여 이용자 또는 제3자가 입은 손해에 대하여 배상합니다. 단, “몰”이 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다.

    ③사업종목의 전환, 사업의 포기, 업체간의 통합 등의 이유로 서비스를 제공할 수 없게 되는 경우에는 “몰”은 제8조에 정한 방법으로 이용자에게 통지하고 당초 “몰”에서 제시한 조건에 따라 소비자에게 보상합니다. 다만, “몰”이 보상기준 등을 고지하지 아니한 경우에는 이용자들의 마일리지 또는 적립금 등을 “몰”에서 통용되는 통화가치에 상응하는 현물 또는 현금으로 이용자에게 지급합니다.

    제6조(회원가입) 

    ① 이용자는 “몰”이 정한 가입 양식에 따라 회원정보를 기입한 후 이 약관에 동의한다는 의사표시를 함으로서 회원가입을 신청합니다.

    ② “몰”은 제1항과 같이 회원으로 가입할 것을 신청한 이용자 중 다음 각호에 해당하지 않는 한 회원으로 등록합니다.

    1. 가입신청자가 이 약관 제7조제3항에 의하여 이전에 회원자격을 상실한 적이 있는 경우, 다만 제7조제3항에 의한 회원자격 상실후 3년이 경과한 자로서 “몰”의 회원재가입 승낙을 얻은 경우에는 예외로 한다.

    2. 등록 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우

    3. 기타 회원으로 등록하는 것이 “몰”의 기술상 현저히 지장이 있다고 판단되는 경우

    ③ 회원가입계약의 성립시기는 “몰”의 승낙이 회원에게 도달한 시점으로 합니다.

    ④ 회원은 제15조제1항에 의한 등록사항에 변경이 있는 경우, 즉시 전자우편 기타 방법으로 “몰”에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.

    제7조(회원 탈퇴 및 자격 상실 등) 

    ① 회원은 “몰”에 언제든지 탈퇴를 요청할 수 있으며 “몰”은 즉시 회원탈퇴를 처리합니다.

    ② 회원이 다음 각호의 사유에 해당하는 경우, “몰”은 회원자격을 제한 및 정지시킬 수 있습니다.

    1. 가입 신청시에 허위 내용을 등록한 경우

    2. “몰”을 이용하여 구입한 재화등의 대금, 기타 “몰”이용에 관련하여 회원이 부담하는 채무를 기일에 지급하지 않는 경우

    3. 다른 사람의 “몰” 이용을 방해하거나 그 정보를 도용하는 등 전자상거래 질서를 위협하는 경우

    4. “몰”을 이용하여 법령 또는 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하는 경우

    ③ “몰”이 회원 자격을 제한?정지 시킨후, 동일한 행위가 2회이상 반복되거나 30일이내에 그 사유가 시정되지 아니하는 경우 “몰”은 회원자격을 상실시킬 수 있습니다.

    ④ “몰”이 회원자격을 상실시키는 경우에는 회원등록을 말소합니다. 이 경우 회원에게 이를 통지하고, 회원등록 말소전에 최소한 30일 이상의 기간을 정하여 소명할 기회를 부여합니다.

    제8조(회원에 대한 통지)

    ① “몰”이 회원에 대한 통지를 하는 경우, 회원이 “몰”과 미리 약정하여 지정한 전자우편 주소로 할 수 있습니다.

    ② “몰”은 불특정다수 회원에 대한 통지의 경우 1주일이상 “몰” 게시판에 게시함으로서 개별 통지에 갈음할 수 있습니다. 다만, 회원 본인의 거래와 관련하여 중대한 영향을 미치는 사항에 대하여는 개별통지를 합니다.

    제9조(구매신청)

    “몰”이용자는 “몰”상에서 다음 또는 이와 유사한 방법에 의하여 구매를 신청하며, “몰”은 이용자가 구매신청을 함에 있어서 다음의 각 내용을 알기 쉽게 제공하여야 합니다. 단, 회원인 경우 제2호 내지 제4호의 적용을 제외할 수 있습니다.

    1. 재화등의 검색 및 선택

    2. 성명, 주소, 전화번호, 전자우편주소(또는 이동전화번호) 등의 입력

    3. 약관내용, 청약철회권이 제한되는 서비스, 배송료?설치비 등의 비용부담과 관련한 내용에 대한 확인

    4. 이 약관에 동의하고 위 3.호의 사항을 확인하거나 거부하는 표시(예, 마우스 클릭)

    5. 재화등의 구매신청 및 이에 관한 확인 또는 “몰”의 확인에 대한 동의

    6. 결제방법의 선택

    제10조 (계약의 성립)

    ① “몰”은 제9조와 같은 구매신청에 대하여 다음 각호에 해당하면 승낙하지 않을 수 있습니다. 다만, 미성년자와 계약을 체결하는 경우에는 법정대리인의 동의를 얻지 못하면 미성년자 본인 또는 법정대리인이 계약을 취소할 수 있다는 내용을 고지하여야 합니다.

    1. 신청 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우

    2. 미성년자가 담배, 주류등 청소년보호법에서 금지하는 재화 및 용역을 구매하는 경우

    3. 기타 구매신청에 승낙하는 것이 “몰” 기술상 현저히 지장이 있다고 판단하는 경우

    ② “몰”의 승낙이 제12조제1항의 수신확인통지형태로 이용자에게 도달한 시점에 계약이 성립한 것으로 봅니다.

    ③ “몰”의 승낙의 의사표시에는 이용자의 구매 신청에 대한 확인 및 판매가능 여부, 구매신청의 정정 취소등에 관한 정보등을 포함하여야 합니다.

    제11조(지급방법)

    “몰”에서 구매한 재화 또는 용역에 대한 대금지급방법은 다음 각호의 방법중 가용한 방법으로 할 수 있습니다. 단, “몰”은 이용자의 지급방법에 대하여 재화 등의 대금에 어떠한 명목의 수수료도 추가하여 징수할 수 없습니다.

    1. 폰뱅킹, 인터넷뱅킹, 메일 뱅킹 등의 각종 계좌이체 

    2. 선불카드, 직불카드, 신용카드 등의 각종 카드 결제

    3. 온라인무통장입금

    4. 전자화폐에 의한 결제

    5. 수령시 대금지급

    6. 마일리지 등 “몰”이 지급한 포인트에 의한 결제

    7. “몰”과 계약을 맺었거나 “몰”이 인정한 상품권에 의한 결제 

    8. 기타 전자적 지급 방법에 의한 대금 지급 등

    제12조(수신확인통지?구매신청 변경 및 취소)

    ① “몰”은 이용자의 구매신청이 있는 경우 이용자에게 수신확인통지를 합니다.

    ② 수신확인통지를 받은 이용자는 의사표시의 불일치등이 있는 경우에는 수신확인통지를 받은 후 즉시 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있고 “몰”은 배송전에 이용자의 요청이 있는 경우에는 지체없이 그 요청에 따라 처리하여야 합니다. 다만 이미 대금을 지불한 경우에는 제15조의 청약철회 등에 관한 규정에 따릅니다.

    제13조(재화등의 공급)

    ① “몰”은 이용자와 재화등의 공급시기에 관하여 별도의 약정이 없는 이상, 이용자가 청약을 한 날부터 7일 이내에 재화 등을 배송할 수 있도록 주문제작, 포장 등 기타의 필요한 조치를 취합니다. 다만, “몰”이 이미 재화 등의 대금의 전부 또는 일부를 받은 경우에는 대금의 전부 또는 일부를 받은 날부터 2영업일 이내에 조치를 취합니다. 이때 “몰”은 이용자가 재화등의 공급 절차 및 진행 사항을 확인할 수 있도록 적절한 조치를 합니다.

    ②“몰”은 이용자가 구매한 재화에 대해 배송수단, 수단별 배송비용 부담자, 수단별 배송기간 등을 명시합니다. 만약 “몰”이 약정 배송기간을 초과한 경우에는 그로 인한 이용자의 손해를 배상하여야 합니다. 다만 “몰”이 고의?과실이 없음을 입증한 경우에는 그러하지 아니합니다.

    제14조(환급)

    “몰”은 이용자가 구매신청한 재화등이 품절 등의 사유로 인도 또는 제공을 할 수 없을 때에는 지체없이 그 사유를 이용자에게 통지하고 사전에 재화 등의 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날부터 2영업일 이내에 환급하거나 환급에 필요한 조치를 취합니다.

    제15조(청약철회 등)

    ①“몰”과 재화등의 구매에 관한 계약을 체결한 이용자는 수신확인의 통지를 받은 날부터 7일 이내에는 청약의 철회를 할 수 있습니다.

    ② 이용자는 재화등을 배송받은 경우 다음 각호의 1에 해당하는 경우에는 반품 및 교환을 할 수 없습니다.

    1. 이용자에게 책임 있는 사유로 재화 등이 멸실 또는 훼손된 경우(다만, 재화 등의 내용을 확인하기 위하여 포장 등을 훼손한 경우에는 청약철회를 할 수 있습니다)

    2. 이용자의 사용 또는 일부 소비에 의하여 재화 등의 가치가 현저히 감소한 경우

    3. 시간의 경과에 의하여 재판매가 곤란할 정도로 재화등의 가치가 현저히 감소한 경우

    4. 같은 성능을 지닌 재화등으로 복제가 가능한 경우 그 원본인 재화 등의 포장을 훼손한 경우

    ③ 제2항제2호 내지 제4호의 경우에 “몰”이 사전에 청약철회 등이 제한되는 사실을 소비자가 쉽게 알 수 있는 곳에 명기하거나 시용상품을 제공하는 등의 조치를 하지 않았다면 이용자의 청약철회등이 제한되지 않습니다.

    ④ 이용자는 제1항 및 제2항의 규정에 불구하고 재화등의 내용이 표시·광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행된 때에는 당해 재화등을 공급받은 날부터 3월이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 30일 이내에 청약철회 등을 할 수 있습니다.

    제16조(청약철회 등의 효과)

    ① “몰”은 이용자로부터 재화 등을 반환받은 경우 3영업일 이내에 이미 지급받은 재화등의 대금을 환급합니다. 이 경우 “몰”이 이용자에게 재화등의 환급을 지연한 때에는 그 지연기간에 대하여 공정거래위원회가 정하여 고시하는 지연이자율을 곱하여 산정한 지연이자를 지급합니다.

    ② “몰”은 위 대금을 환급함에 있어서 이용자가 신용카드 또는 전자화폐 등의 결제수단으로 재화등의 대금을 지급한 때에는 지체없이 당해 결제수단을 제공한 사업자로 하여금 재화등의 대금의 청구를 정지 또는 취소하도록 요청합니다.

    ③ 청약철회등의 경우 공급받은 재화등의 반환에 필요한 비용은 이용자가 부담합니다. “몰”은 이용자에게 청약철회등을 이유로 위약금 또는 손해배상을 청구하지 않습니다. 다만 재화등의 내용이 표시·광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행되어 청약철회등을 하는 경우 재화등의 반환에 필요한 비용은 “몰”이 부담합니다.

    ④ 이용자가 재화등을 제공받을때 발송비를 부담한 경우에 “몰”은 청약철회시 그 비용을 누가 부담하는지를 이용자가 알기 쉽도록 명확하게 표시합니다.

    제17조(개인정보보호)

    ①“몰”은 이용자의 정보수집시 구매계약 이행에 필요한 최소한의 정보를 수집합니다. 다음 사항을 필수사항으로 하며 그 외 사항은 선택사항으로 합니다. 

    1. 성명

    2. 주소

    3. 전화번호

    4. 희망ID(회원의 경우)

    5. 비밀번호(회원의 경우)

    6. 전자우편주소(또는 이동전화번호)

    ② “몰”이 이용자의 개인식별이 가능한 개인정보를 수집하는 때에는 반드시 당해 이용자의 동의를 받습니다.

    ③제공된 개인정보는 당해 이용자의 동의없이 목적외의 이용이나 제3자에게 제공할 수 없으며, 이에 대한 모든 책임은  몰 이 집니다. 다만, 다음의 경우에는 예외로 합니다.

    1. 배송업무상 배송업체에게 배송에 필요한 최소한의 이용자의 정보(성명, 주소, 전화번호)를 알려주는 경우

    2. 통계작성, 학술연구 또는 시장조사를 위하여 필요한 경우로서 특정 개인을 식별할 수 없는 형태로 제공하는 경우

    3. 재화등의 거래에 따른 대금정산을 위하여 필요한 경우

    4. 도용방지를 위하여 본인확인에 필요한 경우

    5. 법률의 규정 또는 법률에 의하여 필요한 불가피한 사유가 있는 경우

    ④“몰”이 제2항과 제3항에 의해 이용자의 동의를 받아야 하는 경우에는 개인정보관리 책임자의 신원(소속, 성명 및 전화번호, 기타 연락처), 정보의 수집목적 및 이용목적, 제3자에 대한 정보제공 관련사항(제공받은자, 제공목적 및 제공할 정보의 내용) 등 정보통신망이용촉진등에관한법률 제22조제2항이 규정한 사항을 미리 명시하거나 고지해야 하며 이용자는 언제든지 이 동의를 철회할 수 있습니다.

    ⑤이용자는 언제든지 “몰”이 가지고 있는 자신의 개인정보에 대해 열람 및 오류정정을 요구할 수 있으며 “몰”은 이에 대해 지체없이 필요한 조치를 취할 의무를 집니다. 이용자가 오류의 정정을 요구한 경우에는 “몰”은 그 오류를 정정할 때까지 당해 개인정보를 이용하지 않습니다.


    ⑥ “몰”은 개인정보 보호를 위하여 관리자를 한정하여 그 수를 최소화하며 신용카드, 은행계좌 등을 포함한 이용자의 개인정보의 분실, 도난, 유출, 변조 등으로 인한 이용자의 손해에 대하여 모든 책임을 집니다.

    ⑦ “몰” 또는 그로부터 개인정보를 제공받은 제3자는 개인정보의 수집목적 또는 제공받은 목적을 달성한 때에는 당해 개인정보를 지체없이 파기합니다.

    제18조(“몰“의 의무)

    ① “몰”은 법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하지 않으며 이 약관이 정하는 바에 따라 지속적이고, 안정적으로 재화?용역을 제공하는데 최선을 다하여야 합니다.

    ② “몰”은 이용자가 안전하게 인터넷 서비스를 이용할 수 있도록 이용자의 개인정보(신용정보 포함)보호를 위한 보안 시스템을 갖추어야 합니다.

    ③ “몰”이 상품이나 용역에 대하여 「표시?광고의공정화에관한법률」 제3조 소정의 부당한 표시?광고행위를 함으로써 이용자가 손해를 입은 때에는 이를 배상할 책임을 집니다.

    ④ “몰”은 이용자가 원하지 않는 영리목적의 광고성 전자우편을 발송하지 않습니다.

    제19조(회원의 ID 및 비밀번호에 대한 의무)

    ① 제17조의 경우를 제외한 ID와 비밀번호에 관한 관리책임은 회원에게 있습니다.

    ② 회원은 자신의 ID 및 비밀번호를 제3자에게 이용하게 해서는 안됩니다.

    ③ 회원이 자신의 ID 및 비밀번호를 도난당하거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 바로 “몰”에 통보하고 “몰”의 안내가 있는 경우에는 그에 따라야 합니다.

    제20조(이용자의 의무)

    이용자는 다음 행위를 하여서는 안됩니다.

    1. 신청 또는 변경시 허위 내용의 등록

    2. 타인의 정보 도용

    3. “몰”에 게시된 정보의 변경

    4. “몰”이 정한 정보 이외의 정보(컴퓨터 프로그램 등) 등의 송신 또는 게시

    5. “몰” 기타 제3자의 저작권 등 지적재산권에 대한 침해

    6. “몰” 기타 제3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위

    7. 외설 또는 폭력적인 메시지, 화상, 음성, 기타 공서양속에 반하는 정보를 몰에 공개 또는 게시하는 행위

    제21조(연결“몰”과 피연결“몰” 간의 관계)

    ① 상위 “몰”과 하위 “몰”이 하이퍼 링크(예: 하이퍼 링크의 대상에는 문자, 그림 및 동화상 등이 포함됨)방식 등으로 연결된 경우, 전자를 연결 “몰”(웹 사이트)이라고 하고 후자를 피연결 “몰”(웹사이트)이라고 합니다.

    ②연결“몰”은 피연결“몰”이 독자적으로 제공하는 재화등에 의하여 이용자와 행하는 거래에 대해서 보증책임을 지지 않는다는 뜻을 연결“몰”의 초기화면 또는 연결되는 시점의 팝업화면으로 명시한 경우에는 그 거래에 대한 보증책임을 지지 않습니다.

    제22조(저작권의 귀속 및 이용제한)

    ① “몰“이 작성한 저작물에 대한 저작권 기타 지적재산권은 ”몰“에 귀속합니다.

    ② 이용자는 “몰”을 이용함으로써 얻은 정보 중 “몰”에게 지적재산권이 귀속된 정보를 “몰”의 사전 승낙없이 복제, 송신, 출판, 배포, 방송 기타 방법에 의하여 영리목적으로 이용하거나 제3자에게 이용하게 하여서는 안됩니다.

    ③ “몰”은 약정에 따라 이용자에게 귀속된 저작권을 사용하는 경우 당해 이용자에게 통보하여야 합니다.

    제23조(분쟁해결)

    ① “몰”은 이용자가 제기하는 정당한 의견이나 불만을 반영하고 그 피해를 보상처리하기 위하여 피해보상처리기구를 설치?운영합니다.

    ② “몰”은 이용자로부터 제출되는 불만사항 및 의견은 우선적으로 그 사항을 처리합니다. 다만, 신속한 처리가 곤란한 경우에는 이용자에게 그 사유와 처리일정을 즉시 통보해 드립니다.

    ③“몰”과 이용자간에 발생한 전자상거래 분쟁과 관련하여 이용자의 피해구제신청이 있는 경우에는 공정거래위원회 또는 시·도지사가 의뢰하는 분쟁조정기관의 조정에 따를 수 있습니다.

    제24조(재판권 및 준거법)

    ①“몰”과 이용자간에 발생한 전자상거래 분쟁에 관한 소송은 제소 당시의 이용자의 주소에 의하고, 주소가 없는 경우에는 거소를 관할하는 지방법원의 전속관할로 합니다. 다만, 제소 당시 이용자의 주소 또는 거소가 분명하지 않거나 외국 거주자의 경우에는 민사소송법상의 관할법원에 제기합니다.

    ②“몰”과 이용자간에 제기된 전자상거래 소송에는 한국법을 적용합니다.

    약관은 2010 [7 5]부터 적용됩니다.


    Article 1 (Purpose)

    This Agreement aims at stipulating rights, obligations and responsibilities of the Cyber Mall (hereinafter referred to as the "Mall") and the User in respect of the use of internet-related services provided by the Mall (hereinafter referred to as the "Service") in the operation of What I Want Co., Ltd. (e-commerce business).

    In addition, this Agreement shall be applied to the e-commerce using PC communication, mobile, et cetera, unless it is not against the its nature.


    Article 2 (Definition)

    ① "Mall" means the virtual business place on which the Company set for transacting goods and services by using information and communication facilities such as computer so that it may provide goods and services (hereinafter referred to as “Goods and Services” to the User. The term is also used as a business operating a cyber mall.

    ② "User" means a member or a non-member who uses Service provided by the “Mall” in accordance with this Agreement through the access to the "Mall".

    ③ “Member” means a person who subscribed the membership by providing his or her personal information to the "Mall", for which the member may be informed of the "Mall" on a continuous basis and use the Service offered by the “Mall”.

    ④ “Non-Member” means a person who use the Service offered by the “Mall” not subscribing to the membership.


    Article 3 (Display, Explanation & Modification of User Agreement)

    ① The "Mall" shall, for easier recognition by Users, display the contents of this Agreement, name of company and president, business address (including the address where customer complaints may be treated), telephone number, fax number, email address, business registration number, mail-order business registration number, staff in charge of privacy management, et cetera on the initial service page of the cyber mall. Notwithstanding the foregoing, the contents of this Agreement may be exposed to Users through a link page.

    ② The "Mall” shall obtain the confirmation of a User for important matters such as cancellation of purchase, delivery obligation, refund terms, et cetera through a separate link page or pop-up window before the User agrees on this Agreement so that the User may understand such important matters.

    ③ The "Mall" may modify this Agreement within the extent that it does not violate applicable laws, e.g. the Law related to Protection of Consumer on E-commerce, Et Cetera, the Law related to Limitation of Agreement, Basic Law of Electronic Transaction, Electronic Signature Law, the Law related to Stimulation of Use of Information and Communication Network & Information Protection, the Law related to Call Sales, Et Cetera, the Consumer Protection Law, et cetera.

    ④ In the event of any modification of this Agreement, the announcement stipulating the date of application and the cause of modification shall be displayed on the initial page from 7 days prior to the date of application to the previous day of the same date. Notwithstanding the foregoing, in the event that such modification becomes disadvantageous Users, such modification shall be announced at least 30 days prior to the date of application. The announcement shall include a table specifying the modification on a before-and-after basis for easier understanding of Users.

    ⑤ In the event of any modification of this Agreement, the modified Agreement shall be applied only to the contracts to be concluded after the date of application, whereas the provisions of this Agreement prior to the modification shall be applied to the contracts which have been previously concluded prior to the same date. Notwithstanding the foregoing, in the event that a User who already entered into the Contract sends his or her intent to be applied by the provisions of the modified Agreement to the “Mall” within the period of announcement for the modification of this Agreement in accordance with Clause ③ and acquires the approval of the "Mall", the provisions of the modified Agreement shall be applied accordingly.

    ⑥ The matters not stipulated herein and the interpretation of this Agreement shall be in accordance with the Law related to Protection of Consumer on E-commerce, Et Cetera, the Law related to Limitation of Agreement, the Consumer Protection Policy on E-commerce, Et Cetera stipulated by the Fair Trade Commission, and other applicable laws and commercial practices.


    Article 4 (Provision & Replacement of Service)

    ① The "Mall" shall perform the following duties:

    1. Provision of information regarding product or service and conclusion of purchase contracts

    2. Delivery of product or service on purchase contract

    3. Other duties designated by the "Mall"

    ② The “Mall” may replace product or service provided by the contract to be concluded in the event that product or service is sold out or technical specifications are changed. In this case, the “Mall” shall immediately announce the replacement of the product or service and the date of application on the page where the present product or service is displayed.

    ③ In the event that product or service on the contract with a User needs to be replaced because the product or service is sold out or technical specifications are changed, The “Mall” shall immediately notify the cause to the address of the User.

    ④ In the event of the occurrence of the previous clause, the “Mall” shall compensate the User for damages. Notwithstanding the foregoing, this shall not apply if the “Mall” proves that such event is not caused by its intention or negligence.


    Article 5 (Suspension of Service)

    ① The “Mall” may temporarily suspend the provision of Service in the event of any repair, inspection, replacement, breakdown of information and communication equipment such as computers, or interruption of communication.

    ② The “Mall” shall compensate User or 3rd party for damages caused by the temporary suspension of provision of Service due to the cause(s) in Clause ①. Notwithstanding the foregoing, this shall not apply if the “Mall” proves that such event is not caused by its intention or negligence.

    ③ In the event of any unavailability of provision of Service due to the conversion of business item, abandon of business, integration between businesses, et cetera, the “Mall” shall notify the fact to Users in the manner stipulated in Article 8, and compensate consumers in accordance with the conditions which are initially suggested by the “Mall”. Notwithstanding the foregoing, in the event that the “Mall” has not notified the criteria for compensation, the “Mall” shall pay Users for their mileage or reserve in kind or cash of which value corresponds to the currency being used at the “Mall”.


     Article 6 (Membership)

    ① The User shall apply for the membership by expressing his or her intent to agree on this Agreement after filling out the form designated by the “Mall” with the member information.

    ② The “Mall” shall register the User who applied for the membership in the manner stipulated in Clause ① as a Member provided that the User is not engaged in one of the following items. In the event that:

    1. the applicant ever lost its membership in the past in accordance with Clause 3 of Article 7 of this Agreement. Notwithstanding the foregoing, this shall not apply to those acquired the approval of the “Mall” for re-subscription of the membership since 3 years has passed from the date of loss of membership in accordance with Clause 3 of Article 7 of this Agreement;

    2. there is false information or omission in the registered contents; or

    3. the “Mall” deems that the applicant may cause significant inconvenience to be registered as a Member.

    ③ The Membership shall be effective at the time that the Member receives the approval of the “Mall”.

    ④ The Member shall notify any change of its information to the “Mall” in accordance with Clause 1 of Article 15 through email or other communication method.


    Article 7 (Withdrawal from Membership & Loss of Eligibility)

    ① The Member may at any time request for the withdrawal from its membership to the “Mall”, and the “Mall” shall proceed with the withdrawal on the request of the Member.

    ② In the event that a Member is engaged in one of the following items, the “Mall” may limit or suspend the eligibility of the Member. In the event that the Member:

    1. registered false information at the time of the application for membership;

    2. has not paid the price of goods it purchased through the “Mall” or other liability borne by the Member in respect of the use of the “Mall”;

    3. interrupts others to use the “Mall” or threats the order of e-commerce, e.g. illegal of personal information; or

    4. takes any action being against the laws, this Agreement and good public order and customers by using the “Mall”.

    ③ The “Mall” may cancel the membership of the Member whose membership was suspended or limited, and repeated the same action twice or more, or the cause is not corrected within 30 days.

    ④ In the event of the cancellation of membership, the “Mall” shall notify it to the Member, and give the Member 30 days or more to grant an opportunity to explain the cause prior to the cancellation.

     

    Article 8 (Notification to Members)

    ① In the event of any notification of the “Mall” to a Member, it may be delivered via an email address designated by the Member through the agreement with the “Mall”.

    ② The “Mall”, in the event of the notification to unspecified Members, may replace individual notification by displaying such notification on the board linked in the website of the “Mall” for 1 week or more. Notwithstanding the foregoing, the “Mall” shall give individual notice to a Member in respect of any matter which may have a significant influence on the Member regarding his or her transaction.

     

    Article 9 (Request for Purchase)

    The User shall apply for purchase in accordance with the following manner or other similar manner at the “Mall”, and the “Mall” shall provide the User with the following information in the form which the User may easily understand in his or her request for purchase. Notwithstanding the foregoing, the Member may be exempted from the application of Item 2 or Item 4 below.

    1. Search and selection of goods, et cetera;

    2. Entering name, address, telephone number, email address (or mobile phone number);

    3. Confirmation of matter(s) in respect of the contents of this Agreement, the service(s) of which right of cancellation of purchase is limited, obligation of delivery fees and installation fees, et cetera;

    4. Expression to agree on this Agreement, or confirm or refuse the Item 3 above (e.g. mouse click);

    5. Application for purchase of goods and confirmation of such application, or agreement on the confirmation of the “Mall”; or

    6. Selection of payment method.

     

    Article 10 (Conclusion of Contract)

    ① The “Mall” may not accept the request for purchase in Article 9 if it falls one of the following items.. Notwithstanding the foregoing, in the event of the conclusion of contract with a minor, the “Mall” shall notify that the failure to acquire the agreement of the legal representative may cause the cancellation of the contract by the minor him(her)self or the legal representative. In the event that:

    1. there is false information or omission in the registered contents;

    2. the minor purchase any product or service restricted in the Youth Protection Law, e.g. cigarette or liquor;

    3. the “Mall” deems that the applicant may cause significant inconvenience to accept the application for purchase; or

    ② The contract is deemed to be concluded when the acceptance of the “Mall” is delivered to the User in the form of the confirmation of receipt stipulated in Clause 1 of Article 12.

    ③ The acceptance of the “Mall” shall include the information such as confirmation of the application for purchase of the User, availability of sales, and correction or cancellation of the application for purchase.

     

    Article 11 (Payment Method)

    The method of payment for a product or service purchased through the “Mall” may be selected among the following items. Notwithstanding the foregoing, the “Mall” may not collect any additional fees on the amount of the product or service.

    1. Account transfer, e.g. phone banking, internet banking, mail banking, et cetera;

    2. card payment, e.g. prepaid card, debit card, credit card, et cetera;

    3. Online non-bankbook deposit;

    4. Electronic money;

    5. Pay-on-receipt;

    6. Point offered by the “Mall”, e.g. mileage;

    7. Gift voucher contracted or approved by the “Mall”; or

    8. Other payment by electronic means.

     

    Article 12 (Notice of Receipt, Change and Cancellation of Application for Purchase)

    ① In the event of an application for purchase of a User, the “Mall” shall notify the User with the receipt of the application.

    ② In the event that there is any discordance between expressions of intent, the User who received the notice of receipt may change or cancel the application for purchase immediately after the User receives the notice, and in the event of any request of a User prior to the delivery, the “Mall” shall deal with the request without any delay. Notwithstanding the foregoing, in the event that the payment has been already made, it shall be in accordance with the stipulation related to the cancellation of purchase in Article 15.

     

    Article 13 (Provision of Goods)

    ① Unless otherwise stipulated herein in respect of the schedule for the provision of goods, the “Mall” shall take necessary measures to deliver the goods within 7 days from the date of purchase by a User such as customized production or packaging. Notwithstanding the foregoing, in the event that the “Mall” has received the whole or the part of the payment for the goods, such measures shall be taken within 2 business days from the date of receipt of the payment. At that time, the “Mall” shall take necessary measures to make the User check the procedures of provision of the goods and delivery process.

    ② The “Mall” shall specify, for the goods purchased by a User, the delivery method, payer of delivery fees by method, period of delivery by method, et cetera. In the event that the “Mall” exceeds the designated period of delivery, it shall compensate for damages to the User. Notwithstanding the foregoing, this shall not apply if the “Mall” proves that such event is not caused by its intention or negligence.

     

    Article 14 (Refund)

    In the event that the product or service which a User applied for purchase may not be provided or delivered due to sold-out or other cause, the “Mall” shall notify the situation to the User without any delay, and in the event that it has received the payment for the product or service in advance, it shall refund the payment or take necessary measures within 2 business days from the date of receipt of the payment.

     

    Article 15 (Cancellation of Purchase)

    ① The User who concluded the contract for the purchase of goods with the “Mall” may cancel the purchase within 7 days from the date on which the User received the notice of receipt.

    ② The User may not return or change the good which he or she received through delivery in the event of one of the following items. In the event that:

    1. the goods delivered is lost or damaged with the responsibility of the User (Notwithstanding the foregoing, the cancellation of purchase may be acceptable in the event of the damage on packaging for checking the contents in the box.);

    2. the value of the goods is significantly decreased due to the use or consumption by the User;

    3. the value of the goods is significantly decreased thus not available for re-sale due to the lapse of time;

    4. the packaging is damaged, if the goods may be reproduced to the goods showing the same performance;

    ③ The cancellation of purchase by User shall not be limited if, in the case of Item 2 or Item 4 of Clause 2, the “Mall” did not specify the fact that the cancellation of purchase is limited for easier recognition by consumer or not take necessary measures, e.g. provision of a sample.

    ④ Notwithstanding Clause 1 and Clause 2, the User may cancel his or her purchase of goods within 3 months from the date of receipt of the goods or within 30 days from the date on which he or she recognized or could recognize that the contents of goods differ from the advertisement or the provision of contract.

     

    Article 16 (Effect of Cancellation of Purchase)

    ① In the event of the return of goods from a User, the “Mall” shall refund the payment for the goods within 3 business days from the date on which it had received the payment. In the event that the “Mall” caused a delay of the refund to the User, it shall pay interest calculated with overdue interest rate announced by the Fair Trade Commission for the number of days of delay.

    ② Regarding the above-mentioned refund and in the event that the User made a payment for the goods with credit card or electronic money, the “Mall” shall request the business who provided such payment method to suspend or cancel the payment without any delay.

    ③ In the event of any cancellation of purchase, the User shall bear the cost for return of the goods provided. The “Mall” shall not claim for cancellation charge or compensation for damages to the User in respect of the cancellation of purchase. Notwithstanding the foregoing, in the event of the cancellation of purchase caused by that the contents of goods differ from the advertisement or the provision of contract, the “Mall” shall bear the cost for return of the goods.

    ④ In the event that User bore the delivery fees when he or she received the goods, the “Mall” shall specify who would bear the cost for the cancellation of purchase for easier recognition of the User.

     

    Article 17 (Protection of Personal Information)

    ① The “Mall” collects minimum information necessary for the execution of the purchase contract with Users. The following items shall be necessary information and others are optional.

    1. Name;

    2. National ID Number (not for Members) or foreigner registration number;

    3. Address;

    4. Telephone number;

    5. ID (for Members);

    6. Password (for Members); or

    7. Email address (or mobile phone number).

    ② In the event that the “Mall” collects personal information available for identification of User, it must obtain the approval of the User.

    ③ The personal information may not be used for any purpose and provided to any 3rd party without the approval of the User, and the “Mall” shall be responsible for the matter. Notwithstanding the foregoing, it shall not apply to the following items. In the event that:

    1. the “Mall” informs the delivery service provider with minimum information of User for performing delivery duty (e.g. name, address, telephone number);

    2. such personal information is necessary for statistics, academic research or market research, and provided in the form that a certain individual may not be identified;

    3. such personal information is necessary for the settlement of payment for transacting products, et cetera;

    4. such personal information is necessary for the identification against illegal use; or

    5. there is inevitable cause by regulation or law.

    ④ In the event that the “Mall” is required to acquire the approval of User by Clause 2 and 3, it shall specify or notify the provision stipulated in Clause of Article 22 of the Law related to Stimulation of Use of Information and Communication Network & Information Protection, e.g. identity of the personal information manager (post, name, telephone number, other contact), purpose of collection and use of information, matters related to the provision of information to 3rd party (recipient, purpose of provision and information to be provided), et cetera.

    ⑤ Users may at any time request for the confirmation and correction of error on their personal information possessed by the “Mall”, the “Mall” shall be responsible for taking any necessary measures without any delay. In the event that a User requests for the correction of an error, the “Mall” shall not use the applicable personal information until it corrects the error.

     

    ⑥ The “Mall” shall limit the number of managers for protecting personal information, and be responsible for any damages of User caused by loss, disclosure or falsification or personal information of the User including credit card and bank account.

    ⑦ The “Mall” or any 3rd party who received personal information from the “Mall” , shall without any delay destroy personal information after it achieves its purpose of collection of the personal information.

     

    Article 18 (Obligations of “Mall”)

    ① The “Mall” shall not take any action restricted by the law and this Agreement or being against the good public order and customs, and put its best efforts to provide products and services on a stable basis in accordance with the provisions in this Agreement.

    ② The “Mall” shall equip the security system for the protection of personal information of Users (including credit information) so that the Users may safely use online services.

    ③ The “Mall” shall be responsible for the compensation to User(s) if it has caused damages to the User(s) by displaying or adding unjust or unreasonable advertisement for a certain product or service in accordance with Article 3 of the Law related to Fairness of Display and Advertisement.

    ④ The “Mall” shall not send any profit-making emails which are not wanted by Users.

     

    Article 19 (Obligations for ID & Password of Member)

    ① Each Member shall be responsible for the management of his or her ID and password, except the case in Article 17.

    ② Each Member shall not allow any 3rd party to use his or her ID and password.

    ③ In the event that a Member recognizes that his or her ID and/or password is stolen or used by a 3rd party, the Member shall immediately notify the fact to the “Mall”, and follow the instruction of the “Mall”, if required.

     

    Article 20 (Obligations of User)

    Users shall not:

    1. register false information at the time of its application or change of information;

    2. steal others’ personal information;

    3. change of information displayed on the “Mall”;

    4. remit or display any information other than the information selected by the “Mall” (computer program, et cetera);

    5. infringe the copyright or the intellectual property right of the “Mall” or a 3rd party;

    6. take any action to bring disgrace on or interrupt the operation of the “Mall” or a 3rd party; or

    7. disclose or display any information containing indecent or violent message, video, voice, and other information being against the good public order and customs.

     

    Article 21 (Relationship between Liking Mall & Linked Mall)

    ① In the event that the main mall and the sub-mall are linked with the hyperlink (e.g. the subject of hyperlink includes text, image and video), the former is called as the Linking Mall (Website) and the latter is called as the Linked Mall (Website).

    ② The Liking Mall shall not be responsible for any transaction with the User for any product or service independently provided by the Linked Mall if the Liking Mall specify its intent of such non-guarantee on the initial page at the website of the Liking Mall or pop-up window.

     

    Article 22 (Copyright & Limitation of Use)

    ① The copyright and other intellectual property right for the works produced by the “Mall” shall be belonged to the “Mall”.

    ② The User may not use or cause any 3rd party to use the information of which intellectual property right is belonged to the “Mall” among those acquired in the course of the use of the “Mall” for the reproduction, transmission, publishing, distribution, broadcasting or other profit-making use without the prior consent of the “Mall”.

    ③ The “Mall” shall notify the User when using the copyright belonged to the applicable User in accordance with mutual agreement.

     

    Article 23 (Resolution of Dispute)

    ① The “Mall” shall reflect the reasonable opinion or complaint made by User(s), and install and operate an organization for dealing with compensation for damages.

    ② The “Mall” shall give priority to any opinion or complaint made by User(s). Notwithstanding the foregoing, in the event that it may not promptly deal with the matter, the “Mall” shall notify the User with the cause and the schedule to make the treatment done.

    ③ In the event that there is any application for remedy by a User regarding the dispute raised between the “Mall” and the User, the matter may be treated in accordance with the settlement of the Fair Trade Commission or the arbitration commissioned by the Mayor or the jurisdiction.

     

    Article 24 (Jurisdiction & Governing Law)

    ① Any and all e-commerce-related lawsuits raised between the “Mall” and a User shall be in accordance with the address of the User at that time of the suing, and in the event of there is no address, such lawsuit shall be exclusively controlled by the competent court of jurisdiction. Notwithstanding the foregoing, in the event that the address or residence of the User at that time of the suing is not clear or in the event of the foreigner, the lawsuit shall be filed to the competent court on the Civil Procedures Code.

    ② Any and all e-commerce-related lawsuits raised between the “Mall” and a User shall be governed by thelaw of the Republic of Korea.

     

    ** Supplementary Provision (Effective Date)

    This Agreement shall be effective from December 01, 2004.

     

     

  • ■ 수집하는 개인정보 항목
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    'What I Want Co., Ltd.' (hereinafter referred to as the 'Company' takes care of the personal information of our customers and complies with the Law related to the ‘Stimulation of Use of Information and Communication Network & Information Protection”. The Company notifies our customers how the personal information provided by them in terms of the purpose and the way of use, and which measures are taken for the protection of the personal information through our Privacy Policy. In the event of any modification on the Privacy Policy, the Company will announce it through the notice on our Website (or individual notification).
    ο This Policy shall be implemented from June 30, 2008.

    ■ Personal Information To Be Collected

    The Company collects the following personal information for membership, consultation, application for service, et cetera.
    ο Items: Name, Date of Birth, Log-in ID, Password, Q&A for Password, Home Number, Home Address, Mobile Phone Number, Email, Credit Card Information, Bank Account Information, Service Use History, Access Log, Cookie, Access IP Information, Payment Record
    ο Method of Collection of Personal Information: Website (Membership Subscription)

    ■ Purpose of Collection & Use of Personal Information

    The Company makes use of the personal information collected for the following purposes.
    ο Implementation of contract for the provision of services and provision of contents for fees calculation in accordance with the provision of services, purchase and payment, goods delivery or sending to destinations, identification for financial transactions and other financial services, collection of fees

    ο Identification in accordance with the use of membership services, personal identification, prevention of abuse of bad users and unauthorized use, confirmation of intent of membership subscription, age confirmation, complaints management, notification

    ■ Period of Possession & Use of Personal Information

    As a rule, the personal information collected shall be destroyed without any delay once the purpose of its use is achieved. Notwithstanding the foregoing, the following information shall be preserved for the period with the cause mentioned below.

     

    ** Items for Preservation: Name, Log-in ID, Password, Q&A for Password, Home Number, Home Address, Mobile Phone Number, Email

    ** Cause of Preservation: Internal policy of the Company

    ** Period of Preservation: By the time of withdrawal of membership

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